ALUO uho | Breda Škrjanec: MISLITI GRAFIKO

V petek, 29. marca 2024, vas vabimo na enajsti dogodek 10. sezone ALUO uho, predavanje Brede Škrjanec, kustosinje in muzejske svetnice Mednarodnega grafičnega likovnega centra (MGLC), z naslovom MISLITI GRAFIKO. Dobimo se ob 13.00, na UL ALUO, Erjavčeva 23, v predavalnici 7.

Leta 1996 je razstava Thinking Print v MOMA New York zaznala in potrdila premike v sodobni grafiki na razširjeno polje umetnosti. Dokazala je, da so se stara pravila in strukture grafične discipline preuredile ali opustile, estetske meje pa so se začele raztapljati in omogočile spremembe, pretok in transgresijo. Sodobna grafika se je iz svojih temeljnih postopkov razvila na širše interdisciplinarno področje, ki zajema velik del postmoderne umetniške prakse. Od osredotočanja na grafične tehnike se je razširila na instalacije in digitalno produkcijo v različnih oblikah. Danes vsi mediji, vključno z grafiko, raziskujejo interdisciplinarne postmoderne procese in posege v družbeno prakso. Od razstave v MOMA je minilo že skoraj 30 let, sodobne tehnologije pa so neverjetno spremenile način pojmovanja, produkcije in diseminacije umetnosti.

O vsebini predavanja je avtorica povedala: “Izhajajoč iz zgodovine sem za boljše razumevanje in razmišljanje o sodobni situaciji v polju grafike oblikovala nekaj skupin oziroma kategorij, ki so se mi razkrile v letih moje kuratorske prakse. Gre za osebni pogled, upam pa, da bo ta kategorizacija koristna tudi komu drugemu in da bo slušateljem nekako osmislila neštete načine sodobnega pristopa in razmišljanja o grafiki.

Mag. Breda Škrjanec (1960, Ljubljana, Slovenija) je diplomirala iz umetnostne zgodovine in sociologije na Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljani. Magistrirala je iz umetnostne zgodovine z nalogo Zgodovina ljubljanskega grafičnega bienala. Je muzejska svetnica v Mednarodnem grafičnem likovnem centru (MGLC). Bila je selektorica na več mednarodnih razstavah grafike, kot so npr: 24., 26. in 27. grafični bienale Ljubljana (Slovenija), Bienal de Cerveira, vključno s projekti na prostem (Portugalska), 7. mednarodni bienale grafike Sofija (Bolgarija) itd. Pripravila je več kot 60 razstav, med drugim: Edward Zajec, umetnik in računalnik, FV Alternativna scena osemdesetih let, Veliki odtisi iz zbirke, Maria Bonomi: Za vedno grafika, +386 (Španija), The Spirit of Image in Drug As Art (obe Kitajska), Sodobno = sveže; sodobna slovenska grafika; monografske razstave slovenskih grafikov, kot npr: Ivo Mršnik, Tinca Stegovec, Zdenka Golob, Karel Zelenko, Riko Debenjak, Boris Jesih, Štefan Galič (vsi Slovenija) in drugi. Bila je članica več nacionalnih in mednarodnih žirij v Talinu, Nankingu, Vilni, Helsinkih, Seulu, Sofiji, Zürichu, Krakovu, Beogradu, Livnem in drugih. Štirikrat je bila vodja evropskih projektov, ki jih je financiral program EU Kultura.

Organizirala in sodelovala je na več mednarodnih konferencah o grafiki: Bienali v dialogu” – Pogledi”, Bolonja, “Graphein”, Tallin, “Bienali v dialogu” – Outlooks”, Kassel , “Printed Image’s Search for an Identity within its Boundaries” Praga, “Inter(medios) : la matriz intangible”, Madrid, “Poster Art and Public Communication in the New Europe”, Dunaj, IMPACT 6, Bristol in 8, Berlin-Poznan, SGC New Jersey in Kansas City, “Space International Brint Biennial”, Seul, “Ars Graphica”, Rim, “Pasword Printmaking”, Ljubljana, “Printmaking in the Expanded Space”, Oslo itd.

Piše članke za slovenski umetniški reviji Likovne besede in Argo ter predava o umetnostni zgodovini in vizualni kulturi s poudarkom na grafiki doma in v tujini.

 

 


Oblikovanje naslovnice: Žiga Anderlič

ALUO uho, gostujoča predavanja ustvarjalk, ustvarjalcev, strokovnjakinj in strokovnjakov z najrazličnejših področij, povezanih s sodobnim pojmovanjem likovnih umetnosti, oblikovanja in konservatorstva-restavratorstva, UL ALUO prireja že 10. sezono. Namenjena so študentkam in študentom Univerze v Ljubljani in širši javnosti.